Tyrimas: avokadas ir mango kasdien gali gerinti kraujagyslių funkciją ir mažinti širdies riziką

Kasdien suvalgomas vienas avokadas ir puodelis mango aštuonias savaites buvo siejami su pagerėjusia kraujagyslių funkcija suaugusiems, turintiems prediabetą. Tokias išvadas pateikė mokslininkai, vertinę, kaip šis vaisių derinys veikia endotelio funkciją, tai yra kraujagyslių gebėjimą išsiplėsti reaguojant į kraujo tėkmę.

Publikacijoje nurodoma, kad dalyviams, kurie kasdien vartojo avokadą ir mango, fiksuotas vidutinis kraujagyslių išsiplėtimo rodiklio pagerėjimas maždaug 1 proc. Šis rodiklis laikomas svarbiu širdies ir kraujagyslių sistemos būklės indikatoriumi, nes atspindi, kaip efektyviai kraujagyslės atsipalaiduoja ir prisitaiko prie kraujo tėkmės.

„Kiekvienas maždaug 1 proc. pagerėjimas šiame rodiklyje ankstesniuose tyrimuose buvo siejamas su mažesne širdies ir kraujagyslių ligų rizika“, – sakė dietologas Matthew J. Landry.

Kodėl avokadas ir mango gali padėti?

Avokadas ir mango turi skaidulų, kalio, vitamino C, įvairių fitocheminių junginių bei avokadui būdingų mononesočiųjų riebalų. Tyrimo autoriai pabrėžia, kad šios medžiagos gali būti susijusios su mažesniu oksidaciniu stresu ir geresne endotelio funkcija.

Vienas iš galimų mechanizmų yra azoto oksido gamyba kraujagyslėse. Azoto oksidas padeda kraujagyslėms atsipalaiduoti ir išsiplėsti, todėl gerėja kraujotaka, o tai svarbu tiek kraujospūdžio kontrolei, tiek bendrai širdies sveikatai.

Kita tyrimą komentavusi specialistė Stephanie Johnson atkreipė dėmesį, kad derinys gali būti susijęs ir su diastolinio kraujospūdžio pokyčiais. Tai gali lemti keli veiksniai, įskaitant mažesnį uždegimą, geresnę kraujagyslių reakciją ir palankesnį riebalų apykaitos foną.

Ką svarbu žinoti apie tyrimo ribas?

Nors rezultatai skamba viltingai, patys autoriai akcentuoja kelis ribojimus. Tyrime dalyvavo palyginti nedidelė imtis, o tai reiškia, kad išvadoms patvirtinti reikia didesnių, įvairias populiacijas apimančių tyrimų.

Taip pat nurodoma, kad tyrimą finansavo Hass avokadų taryba ir Nacionalinė mango taryba, todėl vertinant rezultatus svarbu atsižvelgti į galimą interesų konfliktą. Be to, kol kas nėra aišku, ar vaisius būtina valgyti kartu vienu metu, ar pakanka jų įtraukti į dienos racioną atskirai.

Ekspertai pabrėžia, kad vienas maisto produktas ar jų derinys nepakeičia bendrų širdies sveikatos principų. Didžiausią naudą paprastai duoda visuminiai įpročiai: daugiau daržovių ir skaidulų, mažiau itin perdirbto maisto, reguliarus fizinis aktyvumas, pakankamas miegas ir kraujospūdžio bei gliukozės kontrolė.

Šaltiniai:

https://www.ahajournals.org/doi/10.1161/JAHA.124.040933

https://www.verywellhealth.com/avocado-and-mango-heart-health-11945615


Posted

in

by

Tags:

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *