{"id":4052,"date":"2026-04-08T02:16:50","date_gmt":"2026-04-08T02:16:50","guid":{"rendered":"https:\/\/cp.snarskis.lt\/index.php\/2026\/04\/08\/mokslininkai-atskleide-200-ml-vyno-per-diena-vyrams-letina-senejima-moterims-ne\/"},"modified":"2026-04-08T02:16:50","modified_gmt":"2026-04-08T02:16:50","slug":"mokslininkai-atskleide-200-ml-vyno-per-diena-vyrams-letina-senejima-moterims-ne","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/cp.snarskis.lt\/index.php\/2026\/04\/08\/mokslininkai-atskleide-200-ml-vyno-per-diena-vyrams-letina-senejima-moterims-ne\/","title":{"rendered":"Mokslininkai atskleid\u0117: 200 ml vyno per dien\u0105 vyrams l\u0117tina sen\u0117jim\u0105, moterims \u2013 ne"},"content":{"rendered":"<p>Naujausi tyrimai rodo, kad saikingas vyno vartojimas gali sul\u0117tinti biologin\u012f sen\u0117jim\u0105 vyrams, ta\u010diau moterims toks poveikis nenustatytas. \u0160ias i\u0161vadas pateik\u0117 piet\u0173 Italijoje, Kazamasimyje, esan\u010dio LUM universiteto mokslinink\u0173 grup\u0117, o tyrimo rezultatai buvo aptarti \u017einiasklaidoje.<\/p>\n<p style=\"font-weight: 300;padding-top: 5px;padding-bottom: 15px\">Nuotrauka: i\u0161 atvir\u0173 \u0161altini\u0173<\/p>\n<p>Tyrimo metu buvo i\u0161analizuoti apie 22 t\u016bkst. \u012fvairaus am\u017eiaus ir lyties dalyvi\u0173 duomenys. Mokslininkai lygino alkoholio vartojimo \u012fpro\u010dius su biologinio am\u017eiaus rodikliais. Biologinis am\u017eius atspindi l\u0105steli\u0173, audini\u0173 ir organ\u0173 b\u016bkl\u0119 ir laikomas tikslesniu lig\u0173 rizikos bei prie\u0161laikin\u0117s mirties prognoz\u0117s rodikliu nei kalendorinis (chronologinis) am\u017eius.<\/p>\n<p>Biologiniam sen\u0117jimui vertinti buvo pasitelktas dirbtinis intelektas ir kraujo tyrim\u0173 duomenys. Analiz\u0117 r\u0117m\u0117si 36 \u017eymenimis, tarp j\u0173 \u2013 hormon\u0173, riebal\u0173 ir u\u017edegimini\u0173 jungini\u0173 rodikliais.<\/p>\n<p>Rezultatai parod\u0117, kad vyrai, kurie kasdien i\u0161gerdavo ma\u017edaug 200 ml vyno, buvo vidutini\u0161kai 0,4 met\u0173 \u201ebiologi\u0161kai jaunesni\u201c nei tie, kurie alkoholio nevartojo. Tuo metu moterims tokio biologinio am\u017eiaus suma\u017e\u0117jimo nefiksuota. Tyr\u0117jai tai sieja su skirtingu alkoholio metabolizmu ir hormonin\u0117mis organizmo ypatyb\u0117mis.<\/p>\n<p>Italijos medikai taip pat pabr\u0117\u017eia, kad vynas yra gausus polifenoli\u0173 \u2013 med\u017eiag\u0173, kurios gali ma\u017einti u\u017edegiminius procesus, oksidacin\u012f stres\u0105 ir pad\u0117ti palaikyti normali\u0105 med\u017eiag\u0173 apykait\u0105. Manoma, kad b\u016btent \u0161ie veiksniai gal\u0117t\u0173 paai\u0161kinti vyrams nustatyt\u0105 l\u0117tesn\u012f biologin\u012f sen\u0117jim\u0105. Kiti alkoholiniai g\u0117rimai, pasak tyr\u0117j\u0173, pana\u0161aus poveikio neparod\u0117.<\/p>\n<p>\u201eSaikingas vyno vartojimas, bet ne bendras alkoholio vartojimas, gali prisid\u0117ti prie l\u0117tesnio biologinio sen\u0117jimo vyrams. Polifenoliai yra tik\u0117tinas \u0161io efekto paai\u0161kinimas\u201c, \u2013 teigiama tyrimo autori\u0173 i\u0161vadose, paskelbtose tarptautiniame visuomen\u0117s sveikatos leidinyje.<\/p>\n<p>Anks\u010diau taip pat buvo skelbiama, kad nedidelis \u012fprotis ryto kavoje gali tur\u0117ti didesn\u0117s naudos, nei gali pasirodyti i\u0161 pirmo \u017evilgsnio: \u012fb\u0117rus \u017eiupsnel\u012f kakavos, ne tik pager\u0117ja skonis, bet ir gali sustipr\u0117ti naudingosios g\u0117rimo savyb\u0117s.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"<p>Naujausi tyrimai rodo, kad saikingas vyno vartojimas gali sul\u0117tinti biologin\u012f sen\u0117jim\u0105 vyrams, ta\u010diau moterims toks poveikis nenustatytas. \u0160ias i\u0161vadas pateik\u0117 piet\u0173 Italijoje, Kazamasimyje, esan\u010dio LUM universiteto mokslinink\u0173 grup\u0117, o tyrimo rezultatai buvo aptarti \u017einiasklaidoje. Nuotrauka: i\u0161 atvir\u0173 \u0161altini\u0173 Tyrimo metu buvo i\u0161analizuoti apie 22 t\u016bkst. \u012fvairaus am\u017eiaus ir lyties dalyvi\u0173 duomenys. Mokslininkai lygino alkoholio vartojimo [&hellip;]<\/p>\n","protected":false},"author":0,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_acf_changed":false,"footnotes":""},"categories":[9],"tags":[],"miestas":[],"class_list":["post-4052","post","type-post","status-publish","format-standard","hentry","category-sveikata-ir-grozis"],"acf":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/cp.snarskis.lt\/index.php\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4052","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/cp.snarskis.lt\/index.php\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/cp.snarskis.lt\/index.php\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/cp.snarskis.lt\/index.php\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4052"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/cp.snarskis.lt\/index.php\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4052\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/cp.snarskis.lt\/index.php\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4052"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/cp.snarskis.lt\/index.php\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4052"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/cp.snarskis.lt\/index.php\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4052"},{"taxonomy":"miestas","embeddable":true,"href":"https:\/\/cp.snarskis.lt\/index.php\/wp-json\/wp\/v2\/miestas?post=4052"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}