{"id":482,"date":"2026-03-22T02:17:12","date_gmt":"2026-03-22T02:17:12","guid":{"rendered":"https:\/\/cp.snarskis.lt\/index.php\/2026\/03\/22\/mokslininkai-nustebino-2-vaisiai-gali-padeti-mazinti-kraujospudi-ir-saugoti-sirdi\/"},"modified":"2026-03-22T02:17:12","modified_gmt":"2026-03-22T02:17:12","slug":"mokslininkai-nustebino-2-vaisiai-gali-padeti-mazinti-kraujospudi-ir-saugoti-sirdi","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/cp.snarskis.lt\/index.php\/2026\/03\/22\/mokslininkai-nustebino-2-vaisiai-gali-padeti-mazinti-kraujospudi-ir-saugoti-sirdi\/","title":{"rendered":"Mokslininkai nustebino: 2 vaisiai gali pad\u0117ti ma\u017einti kraujosp\u016bd\u012f ir saugoti \u0161ird\u012f"},"content":{"rendered":"<p>Daugelis \u017emoni\u0173 vaisius vis dar laiko neb\u016btina sveikos mitybos dalimi. Ta\u010diau naujas tyrimas rodo, kad jie gali b\u016bti itin svarb\u016bs \u0161irdies sveikatai, ypa\u010d \u017emon\u0117ms, turintiems prediabet\u0105. Tyrimo i\u0161vados paskelbtos \u017eurnale \u201eJournal of the American Heart Association\u201c \u2013 mokslininkai teigia, jog tam tikri vaisiai gali prisid\u0117ti prie ma\u017eesn\u0117s \u0161irdies ir kraujagysli\u0173 lig\u0173 rizikos.<\/p>\n<p style=\"font-weight: 300;padding-top: 5px;padding-bottom: 15px\">Nuotrauka: i\u0161 atvir\u0173 \u0161altini\u0173<\/p>\n<p>Tyr\u0117jai siek\u0117 patikrinti paprast\u0105 id\u0117j\u0105: kaip pasikeis prediabetu sergan\u010di\u0173 suaugusi\u0173j\u0173 sveikatos rodikliai, jeigu jie \u012f kasdien\u0119 mityb\u0105 \u012ftrauks du konkre\u010dius vaisius, nekeisdami kit\u0173 \u012fpro\u010di\u0173. Eksperimento metu buvo u\u017efiksuoti reik\u0161mingi poky\u010diai.<\/p>\n<p>Tyrime dalyvav\u0119 suaugusieji, turintys prediabet\u0105, buvo suskirstyti \u012f dvi grupes. Pirmoji grup\u0117, pavadinta \u201eAvokadas\u2013mangas\u201c, kasdien suvalgydavo po vien\u0105 vidutinio dyd\u017eio avokad\u0105 ir po vien\u0105 puodel\u012f \u0161vie\u017eio mango. \u0160iuos produktus dalyviai vartojo kaip pagrindini\u0173 valgym\u0173 dal\u012f arba kaip u\u017ekand\u012f. Tokios mitybos jie laik\u0117si a\u0161tuonias savaites.<\/p>\n<p>Kitoje grup\u0117je avokadai ir mangai nebuvo vartojami \u2013 vietoje j\u0173 dalyviams buvo skiriami tokios pa\u010dios kalorin\u0117s vert\u0117s angliavandeni\u0173 turintys produktai. Svarbu tai, kad tyrimo metu n\u0117 vienam dalyviui nebuvo duodamos rekomendacijos mesti svor\u012f ar didinti fizin\u012f aktyvum\u0105. Vienintelis esminis pokytis buvo dviej\u0173 vaisi\u0173 \u012ftraukimas \u012f racion\u0105.<\/p>\n<p>Po a\u0161tuoni\u0173 savai\u010di\u0173 mokslininkai palygino abiej\u0173 grupi\u0173 rezultatus. Paai\u0161k\u0117jo, kad avokadus ir mangus vartojusi\u0173 dalyvi\u0173 grup\u0117je fiksuotas reik\u0161mingas pager\u0117jimas pagal kelis rodiklius, susijusius su \u0161irdies ir kraujagysli\u0173 sveikata.<\/p>\n<p>Be to, gydytojai primena, kad kepen\u0173 b\u016bklei gali kenkti ne tik alkoholis. Pasak specialist\u0173, ma\u017eiau akivaizdus, ta\u010diau ypa\u010d \u017ealingas veiksnys gali b\u016bti saldinti gazuoti g\u0117rimai \u2013 nors jie populiar\u016bs, ilgainiui gali kelti rimt\u0105 gr\u0117sm\u0119 kepenims, kurios atlieka svarb\u0173 vaidmen\u012f detoksikacijoje ir med\u017eiag\u0173 apykaitoje.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"<p>Daugelis \u017emoni\u0173 vaisius vis dar laiko neb\u016btina sveikos mitybos dalimi. Ta\u010diau naujas tyrimas rodo, kad jie gali b\u016bti itin svarb\u016bs \u0161irdies sveikatai, ypa\u010d \u017emon\u0117ms, turintiems prediabet\u0105. Tyrimo i\u0161vados paskelbtos \u017eurnale \u201eJournal of the American Heart Association\u201c \u2013 mokslininkai teigia, jog tam tikri vaisiai gali prisid\u0117ti prie ma\u017eesn\u0117s \u0161irdies ir kraujagysli\u0173 lig\u0173 rizikos. Nuotrauka: i\u0161 atvir\u0173 [&hellip;]<\/p>\n","protected":false},"author":0,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_acf_changed":false,"footnotes":""},"categories":[9],"tags":[],"miestas":[],"class_list":["post-482","post","type-post","status-publish","format-standard","hentry","category-sveikata-ir-grozis"],"acf":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/cp.snarskis.lt\/index.php\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/482","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/cp.snarskis.lt\/index.php\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/cp.snarskis.lt\/index.php\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/cp.snarskis.lt\/index.php\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=482"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/cp.snarskis.lt\/index.php\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/482\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/cp.snarskis.lt\/index.php\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=482"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/cp.snarskis.lt\/index.php\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=482"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/cp.snarskis.lt\/index.php\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=482"},{"taxonomy":"miestas","embeddable":true,"href":"https:\/\/cp.snarskis.lt\/index.php\/wp-json\/wp\/v2\/miestas?post=482"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}